صبح صادق >>  دیدگاه >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲  ، 
کد خبر : ۳۵۴۵۷۵

آزمون سخت مسیحیت 

پایگاه بصیرت / علی معبودی/ گروه سیاسی
11 جمادی‌‌الثانی، روز ولادت حضرت عیسی(ع) و آغاز سال جدید 2024 میلادی است. خداوند در قرآن کریم بارها از حضرت مسیح یاد کرده و برخی از ویژگی‌های ایشان را ذکر می‌کند؛
«ستمگران و کسانی که نهی ازمنکر نمی‌کردند، مورد لعن آن حضرت قرار گرفتند.»، «شفادهنده بیماران بودند.»، «پیامبری که می‌خواستند مردم در خوشحالی زندگی کنند.»، «حاضر به عذاب بندگان و آفریدگان خداوند نبودند.»  «او که به همراه پیامبران دیگر آمد تا دین خدا اقامه شود.» 
فلسفه ذکر ویژگی حضرت مسیح(ع) این است که ببینیم جامعه مسیحی در حال حاضر چگونه می‌تواند ادعا کند ما پیرو پیامبری هستیم که ستمگران را نفرین می‌کرد، ولی امروز افرادی با نام مسیحیت در برابر چشمان جهانیان ظلم و ستم به مردم غزه را می‌پذیرند؟ آیا منکری بالاتر از کشتار و اشغالگری و کشتار زنان و کودکان هست و اگر حضرت مسیح(ع) امروز به دستور الهی بیایند، جامعه مسیحی می‌تواند جوابگوی تأیید اشغال فلسطین و آوارگی و کشتار مردم بی‌دفاع غزه باشد؟ حضرت مسیح بیماران را شفا می‌داد، حال چگونه می‌شود جامعه مسیحی به ویژه سردمداران‌شان نظاره‌گر بیماران و مراکز درمانی و حتی قتل کودکان نارس در غزه باشند؟ آن حضرت از خداوند مائده می‌خواست تا برای مردم عید باشد و آیا ریختن هزاران بمب اتم غیر مجاز بر سر ملتی بی‌پناه و گرفتن شادی ملت مظلوم دلیل عقلی و شرعی بر جناب پاپ و پیروانش نیست تا قیامتی کرده و متجاوز ستمگر را زمین‌گیر کنند؟ جناب عیسی(ع) راضی به عذاب بندگان الهی نبودند و آیا ملت مسیح نمی‌پرسند گناه مردم مظلوم غزه چیست که این گونه گرفتار عذاب و شکنجه رژیم غاصب صهیونیستی شده‌اند؟ او که برای اقامه دین آمد، آیا ویرانی مظاهر دینی در فلسطین و زیر پا نهادن احکام دینی از سوی مشتی صهیونیست مطابق تقوی الهی است و آیا تقوی نمی‌گوید باید از دین و مظاهرش صیانت کرد و تعدی‌کنندگان را به اشد مجازات رساند؟ چرا به جای مجازات صهیونیست‌های هتاک آمریکا و برخی از کشورهای غربی مدعی پیروی از حضرت مسیح(ع) مردم مظلومی را که از هویت دین‌داران دفاع می‌کنند، مجازات می‌کنند؟
امروز مسیحیت در آزمون بسیار سختی قرار گرفته است. می‌شود در جبهه باطل ایستاد و از ستمگر حمایت کرد آنچنان که دول غربی عمل کرده و تمام قد در کنار رژیم غاصب و کودک‌کش و وحشی ایفای نقش می‌کنند یا در جبهه حق. تاریخ امروز صحنه عجیبی از بروز و ظهور فضیلت‌ها و رذیلت‌هاست و شاید کمتر زمانی مانند امروز جبهه‌ها روشن و شفاف باشد و هیچ احد و ملت و مذهب و مکتبی حق سکوت و اعلام بی‌طرفی ندارد.  
البته توده‌های ملت مسیح بر اساس فطرت پاک الهی طرف حق را می‌گیرند و بر اساس تجربه تاریخی حاکمان‌شان در جبهه باطل یاور وحشیان عالم بوده و هستند، اما امید است با خیزش پیروان حضرت مسیح(ع) شاهد ریشه‌کنی ظلم و ستم و شادی همه ملت‌های دنیا باشیم. ان‌شاءالله...
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات